Thema: Sales & Verkoop |
Titel: “Lastige klanten bestaan niet” |
Omschrijving: In deze training leer je op basis van het Insights Discovery model de verschillende type klanten te herkennen in stresssituaties en deze om te draaien naar succesvolle klantgesprekken. Het herkennen van verschillende type mensen op basis van de Insights Discovery model leert je de klant te herkennen en verbinding te maken op de voor zowel de verkoper als de klant prettigste wijze. (NB. Deze training kan als vervolg op de Verkoop plus training worden ingezet, in een halve dag training) |
|
Inhoud: Tijdens deze training gaan we stap na stap eerst onszelf herkennen in het model van Insights Discovery. Door deze stappen te maken kunnen we deze ook toepassen naar klanten toe. Het herkennen van de signalen die een klant in een stresssituatie afgeeft en daarop in te spelen op de voor hem/ haar prettigste wijze maakt dat een ‘NO” gesprek uiteindelijk een “WOW” gesprek kan worden. Het herkennen van lichaamstaal, voorkeur voor communicatiestijl, maken dat door de zichtbare aanwijzingen we ons sneller aanpassen aan de ander waardoor de relatie sneller en duurzamer gemaakt wordt. Het vertrouwen in de deskundigheid van de verkoper zal ook bij de klanten verhogen en daardoor meer ambassadeurs creëren. |
Resultaten na het volgen van de training: · Herken je de verschillende type klanten/ mensen in stresssituaties · Heb je kennis opgedaan van de verschillende manieren van afstemmen en verbinden met de verschillende type mensen in stresssituaties · Kan je een lastig gesprek omdraaien naar een geslaagd gesprek. · Kan je de verschillende bij-verkoop producten, diensten en services natuurlijker in je gesprek verweven. |
Tijdsduur: 1 dag (NB. Deze training kan als vervolg op de Verkoop plus training worden ingezet, in een halve dag training) |
Aantal deelnemers: Maximaal 8 deelnemers – grotere groep in overleg |
Trainer: |
Prijs: € 249 per persoon |
Certificaat: Na afloop van deze training ontvang je het certificaat van deelname per email en hard copy.
Overige info: * Deze training is ook online te volgen
|
“Door het type klant te herkennen en daarop afstemming en verbinding te maken werd wat een lastig gesprek uiteindelijk een prettig gesprek en bedankte de klant mij voor mijn hulp”